Tuesday, May 6, 2014

Dah sampai masanya untuk pelajar lepasan SPM 2013 sibuk!!

Assalamualaikum,

Tingkatan 6 telah membuat pendaftaran, Matrikulasi pula akan membuat hari pendaftaran pada hujung bulan ini. Sibuk?! Semestinya laa kan? Nak beli barang-barang untuk ke tempat belajar yang telah ditetapkan. UPU juga akan keluar tidak lama lagi. 

Saya akan menghadiri temu duga ipg di Batu Pahat pada 14 Mei. Kali ini saya dapat di tempat yang agak jauh sedikit. Tapi, keluarga saya tidak ada masalah kerana Batu Pahat merupakan kampung saya :DD Sebelum ini saya menjalani UKCG di Johor Bahru sahaja. Perjalanan kira-kira 20 minit sahaja.

Saya juga bakal menduduki ujian memandu JPJ 20 Mei ini!!! Serius, kecut perut dengar ujian ni. Jika ada tips dan kata-kata semangat memang dialu-alukan. Saya memang nak nangis dengan ujian ni.. Macam tak ada keyakinan. QTI hari tu ok sebab mereka memang memberi peluang luas untuk lulus. Walaupun saya lupa tukar gear yang lebih rendah ketika kereta sedang perlahan. Teruknya!! Bukan itu sahaja. Semasa sampai di institut memandu, saya ingin menamatkan pemanduan saya dengan parking di kotak parking yang disediakan. Saya parking kereta senget. Dan pemeriksa megarahkan saya membetulkan kedudukan kereta saya. Padahal tak senget sangat pun.. -,-

Anyway, saya belajar dengan seorang kakak. Saya praktikal cuma dua kali tak termasuk praktikal selepas teori tu. Saya rasa jumlah masa pun tak lebih dari 6 jam. Setelah saya habis memandu praktikal kedua tak sampai 1 jam pun lepas tu saya terus disuruh buat QTI. Hanya Allah sahaja yang tahu rasa gundah-gulana saya semasa tu. Saya cuma terkilan dengan masa yang tidak cukup diajar tu. Saya bayar mahal untuk masa tu. Huhu, takpelah rezeki saya telah ditulis. Saya perlu solat hajat dan doa agar lulus JPJ dengan sekali cuba. Kerana saya sudah kesuntukan masa.

Saya akan mendaftar ke Kolej Matrikulasi pada 26 Mei. Ujian JPJ hanya akan berlangsung pada hari Selasa sahaja.

Memang bulan ini merupakan bulan yang sibuk! Semoga Allah permudahkan segala urusan saya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

 
Siti Fatimah Masturah Official Blog