Friday, February 7, 2014

Title-less

Assalamualaikum,

Bismillah (Memulakan sesuatu)
Yes, saya disini ;)

Tetiba rasa mengamati lagu Let her go. Rasa terimbau pula kenangan lalu. Rasa macam banyak yang telah saya lepaskan ;) Sadisss. Bolehkah membawa diri seorang diri? Pendamping sementara apa yang kita jangka? Idk, saya rasa macam ketinggalan sesuatu yang sangat bermakna. Penyesalan tanpa henti. Pelik? kan. 


Just keep on going. Tak payah kesah dengan orang yang tak perlukan kita. Tak suka kawan makan kawan. Kadang-kadang kita mengharapkan sesuatu daripada kebaikan yang kita taburkan kepada seseorang. Tapi sayang, niat kita sudah berdebu. Tidak lagi untuk mendapatkan redhaNYA. Buat apa kan? Jadi, Biar semua orang murka tapi jangan sesekali Allah murka kita kan? Dunia ini ujian.

Pernah terfikir, siapa nak tolong bagi pahala kat kita nanti masa kat padang mahsyar? Semua terumbang-ambing dengan dosa sendiri. Akhirnya, kita kena selamatkan diri kita sendiri. Buat apa nak tambah dosa. Insha Allah, saya nak tanam azam. Tapi azam ni dah lama sebenarnya, saya nak mendalami isi kandungan Al-Quran. Selama ini saya cuma baca tanpa menghayati. 

Allah tidak gemar dengan orang yang terkenal. Biarlah orang mengata. Awak memberi pahala awak kepada saya.

Terima kasih Ar-Rahman, memberi kebahagian dalam lautan keperitan ini. Alangkah bertaburan nikmat yang saya rasai.


Indah sebuah persahabatan itu kalau dijaga. Indah ikatan itu jika bersatu. Anyway, last day sebelum SPM. Meja saya depan meja ni. Pakai tudung sekolah. Macam skema pulak kan.

Alhamdulillah (mengakhiri sesuatu)

No comments:

Post a Comment

Abidullah

Asslamualaikum kepada hambaNya :) Dalam catatan Majmuk Rasail ada potongan ayat yang menarik perhatian ana untuk sentiasa membacanya. Dan ...