Sunday, June 14, 2015

Kenapa Fattytissue?

Assalamualaikum,

I did a few header.. But these two does not suit my template that good. #rejected header.

Saya tak nak tinggalkan blog ini dengan post yang sedih. So, Saya just nak kongsi sedikit sebanyak tentang kewujudan blog ni. Haha. Baru nak cerita.. Well, they said better late than never!

I started this blog when it was 2011, when I was 15. Saya dapat ilham dari Seri (SMKTDS) which is my new friend yang banyak menulis dalam blog tentang kehidupannya semasa di US. Seronok baca! She's just a wonderful yet beautiful girl :) I miss her. Anyways. Hehe. My first post bukan post yang ada sekarang ni. Saya dah save as draft. Ntahla. Cerita lama-lama saya memang merepek. Hoho. But now, saya dah banyak tapis entry-entry sebelum ni.. Termasuk post yang sekerat jalan punya cerita dan maybe entry kosong yang tersave ada 660 post total! Wow! Haha.. Sebenarnya Giveaways yang saya save as draft banyak gila!

random post yang tak dipublish! 

Active in 2013. Banyak enter giveaways and blogwalking. Masa ni Mariam laa yang membangkitkan semangat nak berblogging. Haha. Since she just made one for herself. My blog berkonsepkan diary, luahan hati, pendapat, pengalaman.. Something to do with myself, just MYSELF! I keep it public supaya orang yang macam saya or mengalami masalah macam saya dapat jumpa saya, I mean they're not alone. Erkk... Haha 

Back to main title! Fattytissue just random thought yang sampai ke otak saya. Dan saya berazam kalau saya ada blog saya nak url fattytissue.blogspot.com! Fattytissue it self actually nasty. Haha. geli kot. Tissue dalam badan. You can imagine those. Don't search the image of it. If not, I am not responsible if you just vomited in front of you computer/whatever it is. Not gonna lie.. Saya dah buat. Nearly puke. But gladly not. Or else if you just added ".blogspot.com" at the back of fattytissue which makes fattytissue.blogspot.com it will appear a cute, pink, girly website. Surely will make you better.. Hehe.

Blog saya pada mulanya hanya diketahui oleh orang-orang terdekat. Err.. tak bercadang untuk menyebarkan kepada sesiapa yang mengenali "watak utama" But.. Haha

At first my blog template is taylor swift! Then, I edited it slowly.. Yes not one day.. It may took me about a week or two. Zaman edit-mengedit ni memang tak habis. Bila rasa dah edit tu.. macam ada yang tak kena.. So memang hobi masa tu edit, photoshop-ing and doodling. Hehe. But lepas jea masuk asasi semua tu dah lenyap. No blog at all. Nak tumpukan perhatian with my study. Poyo pulak. Haha. Biasalah sekolah dulu sekolah biasa jea. So balik rumah boleh cerita keluh kesah. Kat PALAM dah laa internet tenat.. Masa takde. But kawan yang mendengar tu ramai.. So tak kesah sangat pun blog ni. 

Last edit masa tahun SPM tak silap.. Then, my brain dah tak ingat nak edit-edit dah.. And my template is not blogskin. Saya edit secara manual guna edit html. I am quiet impressed how my blog turns out. And tak ada future plan nak ubah lagi. Haha. Saya lebih selesa cerita kat blog. Sebab kadang-kadang tak semua cerita kita boleh cerita kat orang. Orang kan ada perasaan.. yang kadang-kadang secara tak sengaja kita terguris.. Blog ni bukan boleh record intosi suara. Haha, cuma tanda seru yang korang cuba buat andaian dari suara hati.. Haha. Haihh... Really, this blog banyak menyimpan kenangan. I am hoping will keep updating my online diary :) Adios.

No comments:

Post a Comment

Abidullah

Asslamualaikum kepada hambaNya :) Dalam catatan Majmuk Rasail ada potongan ayat yang menarik perhatian ana untuk sentiasa membacanya. Dan ...