Sunday, March 23, 2014

Exora Premium :)

Assalamualaikum,



Kami telah pun memiliki Exora Premium ni :) Baru sampai petang tadi. Kereta Innova telah dijual dan ayah saya menggantikannya dengan Exora ni. Sebenarnya saya dan mak saya nak Exora Prime.. Tetapi disebabkan ia rugi satu seat, ada gps dan aksesori kereta yang mewah yang menjadikannya lebih mahal RM8000, jadi ayah saya rasa tidak logik dan memandangkan kami mempunyai keluarga yang besar so ini adalah hasil perbincangan kami, Exora Premium.

Kereta ni ada DVD player ditengahnya dan ada reverse camera. So far ok lah. Cuma saya rindu Innova yang dulu. Huhu, sebenarnya Innova sudahpun 7 tahun. Jadi, pelbagai ragam yang kereta itu buat. Enjin mati di tengah jalan. Cuba betulkan pun tak betul-betul. So yah, kena lepaskan. Saya cuma tak suka satu jea pasal kereta ni. Dalam kereta jenama Proton, semua warna hitam. Saya tak suka warna hitam di dalam. Kalau sakit, bertambah sakit kalau tengok warna hitam. Tak taulah. Agaknya saya baru jea baik demam kot. 

Bayangkan seminggu saya demam, sakit tekak, Dua hari kat tempat tidur dalam bilik. Memang seksa hidup tanpa nikmat kesihatan. Satu hari sebelum dapat result SPM baru saya baik. Baru ada selera makan. Berat badan pun dah naik semasa cuti ni. Sekarang saya 43 kg. Haha, BMI saya dah normal, dah tak under weight. 

Anyway, semalam punya semalam sedara saya datang rumah, order pizza. Lepas tu ayah saya bagi alasan untuk celebrate result saya. Lepas tu hari ni kata, kereta Exora ni hadiah result saya jugak. Haha, kan -,- Takdelah, ayah saya gurau jea. Takpelah, yang penting result saya ni membanggakan ibu bapa saya walaupun kawan-kawan saya yang lain dapat naik pentas sebab result cemerlang. Yelah, selama ni apa yang kita minta, mereka semua tunaikan. Nak kamus elektronik laa, buku rujukan laa. Sekarang ni diorang suka dengar result saya dah bersyukur sangat! Alhamdulillah mungkin ini hikmah disebalik perkara hitam yang menimpa saya ;)

No comments:

Post a Comment

Abidullah

Asslamualaikum kepada hambaNya :) Dalam catatan Majmuk Rasail ada potongan ayat yang menarik perhatian ana untuk sentiasa membacanya. Dan ...