Jom kita pergi berperang!

Assalamualaikum,

Kita pergi berperang dengan nafsu :) tau!

{Jangan melihat siapa yang berbicara, Dengarlah apa yang dibicarakan}

Aku masih berharap cikgu masih ingin memberi kami ruang untuk menjelaskan segala-galanya. Alhamdulillah tadi, selepas kelas, aku salam cikgu dan cikgu menyambutnya. Aku berterima kasih dan cikgu menjawab sama-sama. Aku tak tahu semua itu cuma lakonan di hadapan kelas atau bukan. Bersangka baik :) Terima kasih Allah, kau tenangkan hati aku. Baru aku rasa bersemangat nak belajar balik! 

Keputusan Percubaan SPM, setakat ni result Alhamdulillah, BM dapat A dan MATHS dapat A+. Memang patut pun -,- Sebab subjek tu semua calon SPM wajib ambil. Tapi, tengok lah subjek Sains nanti. Terlopong mulut, mata terbliaq agaknya. Minta ada peningkatan. Ameen. Almaklumlah, markah ini sangat bernilai untuk membuat pemohonan. Teringin nak dapat biasiswa kan? Hoho -,- Banyak-banyaklah berdoa. Pencapaian terbaik aku apabila Kimia kertas 1 dapat markah yang tertinggi dalam kelas 45/50. Alhamdulillah. Walaupun pencapaian ni takdelah meletop mana pun berbanding kelas 5SN1, aku tetap bersyukur. Sekurang-kurangnya aku teringin nak skor A dalam Kimia. 

BM pula, karangan aku termasuk diantara karangan yang 'AGAK' baik. Aku pun tak tahu baik mana. Tapi, aku rasa sebenarnya pencapaian karangan bahagian B hanya sederhana. Malah, ayat yang aku gunakan hanya ringan dan bukan BOMBASTIK. Ingat lagi tak pasal karangan hobi yang aku pilih? 73/100. sejujurnya, markah karangan aku masa US2 lebih baik. Mungkin usaha aku kena dipertingkatkan lagi. Cikgu kata, cikgu terkesan apabila membaca karangan aku yang biasa-biasa tu. Berbanding Syafiyah yang mendapat markah 80/100 memang sudah terang lagi bersuluhlah kan? Karangan yang sangat-sangat hebat. Dia seorang pencinta bahasa dan ingin melanjutkan hasratnya dalam bidang Linguistik :) Aku faham, memang selayaknya dia dapat markah cemerlang kan. Siap letak lirik lagu lagi tau. Boleh cuba ni. Hehe, saya pun main cuba-cuba juga. Saya letak hadis Rasulullah dalam karangan saya.

Aku ni bukan perempuan yang memeluk patung beruang sewaktu tidur, aku juga bukan perempuan yang berbaju kurung. Aku cuma perempuan biasa. Hatiku bukan selembut sutera tapi, aku masih ada perasaan. Aku cuba menjadi seperti maksud namaku, Siti Fatimah Masturah. Siti aku tak pasti apa maksudnya, tapi orang kata maksudnya nenek -,- Hehe. Fatimah, anak Rasulullah. Masturah yang bermaksud terpelihara. Aku berharap aku terpelihara dari segala hasutan dan maksiat. Ameen.

Comments

Popular posts from this blog

Asasi Sains Uitm 2014/2015 part 1 (PELAJARAN)

So, My first choice dalam UPU adalah....

Pengalaman Ujian Kelayakan Calon Guru (UKCG)